در شرایط رکودی بازار که جنس به زحمت فروخته می شود یک تولیدکننده لوازم خانگی قیمت محصولات خود را ۱۰ تا ۱۲ درصد افزایش داد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در طول چند ماه اخیر رکود در بازار لوازم خانگی تشدید پیدا کرده و مصرف کنندگان تمایلی به خرید ندارند. همین امر عاملی شده تا فروشندگان محصولات را در قالب طرح هایی به صورت اقساطی به فروش برسانند تا شاید بتوانند بخشی از کالاهای خود را فروخته و نقدینگی مورد نیاز خود را تهیه کنند با این وجود هنوز رونقی به بازار برنگشته خبری از خرید و فروش نیست.
در این شرایط روند افزایش نرخ دلار نیز عاملی شده تا تعدادی از تولیدکنندگان به بهانه افزایش قیمت مواد اولیه درخواست هایی مبنی بر افزایش قیمت ها را به وزارت صنعت اعلام کنند. حتی تعدادی از تولیدکنندگان عرضه کالا را به بازار محدود کرده اند که همین موضوع عاملی شده تا قیمت آن کالاها در بازار افزایش پیدا کند.
نکته قابل توجه اینجاست در این شرایط یک تولیدکننده لوازم خانگی بدون کسب مجوز نسبت به افزایش قیمت محصولات خود اقدام کرده است. براساس لیست جدیدی که این شرکت به بازار ارائه کرده سبد محصولات شاهد افزایش 10 تا 12 درصدی قیمت ها است.
سوال اینجاست در شرایط رکودی بازار که جنس به زحمت فروخته می شود این تولیدکننده براساس کدام استدلال نسبت به افزایش قیمت محصولات خود اقدام کرده است. البته بررسی بازار نشان می دهد بخشی از کالاهای این تولیدکننده حتی خارج از سامانه جامع تجارت به فروش می رسد که این اقدام نیز جای تامل بسیار دارد.
انتهای پیام/