معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با تاکید بر اینکه مردم مراقب قالیشوییهای غیرمجاز باشند، گفت: فهرست قالیشوییهای مجاز از سایت اتحادیه مربوطه قابل رویت است.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان، اکبر تقوی شوازی، اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن ایام پایانی سال و افزایش تقاضای عموم برای خدمات قالیشویی اعلام کرد و با توجه به تجارب گذشته برخی افراد سودجو با استفاده از امکانات حداقلی مانند چند خط تلفن و یک دستگاه وانت بار و با تبلیغات گسترده نسبت به ایجاد واحدهای صنفی غیرمجاز اقدام میکنند که اغلب بدلیل نداشتن مجوز مربوطه، عدم تخصص کافی و تعهد کاری با شستشوی نامناسب و غیراصولی فرش موجب خسارت به اموال مشتریان میشوند.
وی افزود: مردم باید برای انجام خدمات به واحدهای صنفی مجاز و دارای مجوز فعالیت مراجعه و مراقب اینگونه واحدهای غیرمجاز باشند زیرا پیگیری شکایات و احقاق حقوق تضییع شده مصرف کنندگان بهدلیل نداشتن مدارک هویتی لازم از جمله محل و پروانه کسب معتبر از سوی اینگونه واحدها به دشواری ممکن می شود.
معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت اظهار داشت: طی هماهنگی های انجام شده با اتحادیه، فهرست قالیشویان مجاز شهر تهران در سامانه اتحادیه درج شده است و مردم می توانند برای کسب اطمینان و استفاده از خدمات واحدهای قالیشویی مجاز، به پورتال اتحادیه فوق به نشانی (WWW.Eght1351.com) مراجعه کرده و ضمن اطلاع از مراکز مجاز، آخرین نرخ خدمات قالیشویی شامل: نرخ شستشوی فرش (برمبنای مترمربع، نوع شستشو و جنس فرش)، هزینه حمل و نقل و نحوه ارایه سایر خدمات مانند بسته بندی فرش، رفوگری، دارکشی و... و همچنین تلفن های رسیدگی به شکایات را مشاهده و دریافت کنند.
معاون بازرسی ونظارت بر خدمات سازمان حمایت بیان داشت: براساس نرخهای ابلاغ شده نرخ شستشوی فرش بر مبنای متر مربع ، نوع شستشو و جنس فرش مشخص می شود.
آخرین نرخ مصوب خدمات قالیشویان
وی با اشاره به اینکه رعایت نرخ های مصوب شستشوی انواع فرش و موکت توسط همه واحدهای قالیشویی الزامی است اظهار داشت: این واحدها در زمان انتقال فرش به قالیشویی موظف به ارائه رسید به مصرف کننده بوده و در زمان تحویل، فرش باید به روئیت صاحب کالا رسیده و تاییدیه و فاکتور مربوطه را اخذ کند.
وی افزود: در همه شستشوها، عرضه کننده خدمت ملزم به رعایت زمان تعیین شده در رسید جهت تحویل فرش است.
معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت بیان داشت: انجام خدمات اضافی مانند دارکشی، پرداخت و رفو، هزینه بسته بندی و کاور و لکه برداری و غیره توسط واحدهای قالیشویی باید با توافق طرفین صورت پذیرد.
وی افزود: متقاضیان در صورت بروز هرگونه مشکل می توانند شکایت خود را از طریق تماس با سامانه 124 اعلام کنند.
پایان پیام/