اکونومیک 24
18 اسفند 1400 - 18:07

لزوم توجه به وجاهت قانونی اطلاعیه‌های فروش خودرو در فضای مجازی

سازمان حمایت در اطلاعیه‌ای موارد قابل توجه در خرید و فروش خودروهای آگهی‌شده در فضای مجازی را خاطرنشان کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، نظر به اینکه اخیراً در فضای مجازی، شاهد انعکاس حجم بالای درج آگهی‌های فروش خودرو تحت روش‌های مختلف بوده، لذا به منظور تنویر افکار عمومی و جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی آتی و متضرر نشدن هموطنان محترم در مراحل ثبت نام، خرید و تحویل خودرو موارد ذیل مورد تاکید می‌باشد: خبرگزاری مهر۱- متقاضیان خرید خودرو بایستی صرفاً از طریق اطلاعیه‌های موجود در سایت‌های رسمی شرکت‌های تولید کننده و در چارچوب بخشنامه‌های رسمی صادره که شماره و تاریخ مجوزهای اخذ شده در آن درج گردیده اقدام به ثبت نام نمایند ۲- هرگونه آگهی و اطلاعیه صادره در فضای مجازی که همزمان از طریق شرکت‌های اصلی اطلاع رسانی نگردیده باشد فاقد وجاهت قانونی می‌باشد ۳- تمامی شرکت‌های تولید کننده خودرو مکلف به اطلاع رسانی سریع و جامع بخشنامه‌های فروش از طریق سایت رسمی شرکت و با درج شماره و تاریخ مجوز اخذ شده از وزارت صمت می‌باشند. ۴- تمامی روش‌های فروش با موعد تحویل بیش از یک ماه نیازمند اخذ مجوز می باشد .۵- برای آندسته از خودروهایی که برای اولین بار مقرر است وارد چرخه عرضه در کشور گردد قبل از اعلام شرایط فروش صرفاً از طریق سایت رسمی شرکت، دریافت هرگونه وجه از طریق شرکت اصلی و یا نمایندگی‌ها با عناوین فروش حواله، دریافت وجه علی الحساب و … ممنوع می آندستهالحسابباشد .۶- با توجه به ممنوعیت واردات خودرو به کشور صدور هرگونه اطلاعیه پیش فروش خودروهای وارداتی در فضای مجازی فاقد وجاهت می‌باشد.
منبع: مهر
شناسه خبر: 144669

مهمترین اخبار اقتصادی: