معاون برنامهریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران از نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی در ایام سفرهای نوروزی به صورت ویژه و در قالب طرح نوروزی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، امیرحسین تابع جماعت معاون برنامهریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی در ایام سفرهای نوروزی به صورت ویژه و در قالب طرح نوروزی انجام خواهد شد، گفت: در تمام ایام سال، کیفیت خدمات فرودگاهی با بهره گیری از نظارتهای سیستم محور و مکانیزه و نیز بازدیدهای میدانی مورد رصد و پایش قرار میگیرد، اما این امر در ایام خاص و پر تردد، مانند نوروز، با حساسیت و جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.
تابع جماعت افزود: صنعت فرودگاهی به دلیل ماهیت خود، به طور همزمان ملزم به رعایت دستورالعملها و استانداردهای ملی و بینالمللی است؛ به همین دلیل، در کلیه بازدیدها، نظارتها و تدوین برنامهها، هم به اسناد بینالمللی و هم قوانین و مقررات ملی توجه میکنیم.
به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران؛ وی با اشاره به اینکه نهادهای بینالمللی صنعت هوانوردی ضوابط مشخصی برای سنجش و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی دارند، گفت: مهمترین این برنامهها را اتحادیه بینالمللی فرودگاهها با عنوان Airport Service Quality ارائه میدهد که با سرواژه ASQ شناخته میشود و طبق این برنامه، کیفیت خدمات فرودگاهی در همه کشورهای عضو این نهاد بینالمللی با ۳۴ شاخص یکسان و استاندارد مورد سنجش و پایش قرار میگیرد.
تابعجماعت در ادامه، دریافت نظرات مردم و پایش سیستم محور و مکانیزه کیفیت خدمات فرودگاهی را از جمله اقدامات داخلی این صنعت برشمرد و گفت: هم اکنون، در ۹ فرودگاه بزرگ و پر ترافیک کشور، کیفیت خدمات فرودگاهی با استقرار سامانههای مکانیکی و دیجیتالی مورد ارزیابی قرار میگیرد و مدیران فرودگاهی با استفاده از داشبورد مدیریتی، به صورت لحظهای، از وضعیت فرودگاه تحت مدیریت خود آگاه میشوند.
معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اعزام ناظران واحد ASQ این شرکت به فرودگاههای پرترافیک در ایام نوروز ادامه داد: در بازه زمانی نوروز، در کنار استفاده از روشهای ارزیابی بینالمللی و پایش مکانیزه، بازدیدها و نظارتهای میدانی هم به صورت منظم انجام میشود و با اعزام بازرسان به فرودگاهها سعی داریم نقاط مثبت کیفیت خدمات فرودگاهی را تقویت و نقاط ضعف را برطرف یا به حداقل ممکن برسانیم.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: در سال ۱۴۰۲ با استقرار سامانه CRM در شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، شاهد رشد بیش از پیش مشتری مداری در صنعت فرودگاهی و ارتقا کیفیت خدمات به مردم در فرودگاههای کشور باشیم.