ساختار مدینه فاضله فضای مجازی به گونه ای است که دارای لایه ها و اقشار مختلفی است که آنها باید در خدمت حاکم اسلامی مدینه فاضله باشند.
- اخبار اقتصادی -به گزارش خبرگزاری تسنیم «پرونده حکمرانی فضای مجازی»؛ یکی از اهداف والا در اسلام نیل به مدینه فاضله برای تحقق حیات طیبه، اقامه قسط و عدالت و پیاده سازی اوامر الهی است و همانطور که در فضای واقعی، تحقق مدینه فاضله ضرورت دارد، در فضای مجازی نیز تحقق مدینه فاضله ضرورتی غیرقابل انکار است و اولین گام برای تحقق مدینه فاضله مجازی، شناسایی ساختارهای آن است. بلحاظ مبانی فلسفه اسلامی ساختار مدینه فاضله مجازی به گونه ای است که دارای اقشار و گروه های مختلفی است. اقشار مدینه فاضله مجازی به مانند مدینه فاضله واقعی عبارت است از حاکم مدینه، افاضل، ذوالالسنه، مقدرون، مالیون و مجاهدین و عامه. افاضل در این مدینه عبارت اند از علما، فقها و هر آن کس که در حکمت نظری و عملی صاحبنظر است و اصول و قوانین مدینه فاضله را طراحی می کند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم «به گزارش خبرگزاری تسنیم «خبرگزاری تسنیمپرونده حکمرانی فضای مجازیپرونده حکمرانی فضای مجازیپرونده حکمرانی فضای مجازی»؛ یکی از اهداف والا در اسلام نیل به مدینه فاضله برای تحقق حیات طیبه، اقامه قسط و عدالت و پیاده سازی اوامر الهی است و همانطور که در فضای واقعی، تحقق مدینه فاضله ضرورت دارد، در فضای مجازی نیز تحقق مدینه فاضله ضرورتی غیرقابل انکار است»؛ یکی از اهداف والا در اسلام نیل به مدینه فاضله برای تحقق حیات طیبه، اقامه قسط و عدالت و پیاده سازی اوامر الهی است و همانطور که در فضای واقعی، تحقق مدینه فاضله ضرورت دارد، در فضای مجازی نیز تحقق مدینه فاضله ضرورتی غیرقابل انکار استبلحاظ مبانی فلسفه اسلامی ساختار مدینه فاضله مجازی به گونه ای است که دارای اقشار و گروه های مختلفی است. اقشار مدینه فاضله مجازی به مانند مدینه فاضله واقعی عبارت است از حاکم مدینه، افاضل، ذوالالسنه، مقدرون، مالیون و مجاهدین و عامه. افاضل در این مدینه عبارت اند از علما، فقها و هر آن کس که در حکمت نظری و عملی صاحبنظر است و اصول و قوانین مدینه فاضله را طراحی می کند.بلحاظ مبانی فلسفه اسلامی ساختار مدینه فاضله مجازی به گونه ای است که دارای اقشار و گروه های مختلفی است. اقشار مدینه فاضله مجازی به مانند مدینه فاضله واقعی عبارت است از حاکم مدینه، افاضل، ذوالالسنه، مقدرون، مالیون و مجاهدین و عامه. افاضل در این مدینه عبارت اند از علما، فقها و هر آن کس که در حکمت نظری و عملی صاحبنظر است و اصول و قوانین مدینه فاضله را طراحی می کند.از همین پرونده بیشتر بخوانید:
از همین پرونده بیشتر بخوانید:«فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟»|دیکتاتوری رسانه ای غرب و ضرورت برقراری حاکمیت ملی سایبری
«فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟»|دیکتاتوری رسانه ای غرب و ضرورت برقراری حاکمیت ملی سایبری«فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟»|انقلاب اسلامی و ضرورت شکستن حصر تبلیغاتی دشمن در فضای مجازی
«فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟»|انقلاب اسلامی و ضرورت شکستن حصر تبلیغاتی دشمن در فضای مجازی«فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟»| راهکارهایی برای پیشگیری از آسیبهای فضای مجازی در کودکان و نوجوانان
«فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟»| راهکارهایی برای پیشگیری از آسیبهای فضای مجازی در کودکان و نوجوانان«فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟»|مبارزه با فساد و تباهی در فضای مجازی با تحقق شبکه ملی اطلاعات/ مبانی حقوقی شبکه ملی اطلاعات چیست؟
«فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟»|مبارزه با فساد و تباهی در فضای مجازی با تحقق شبکه ملی اطلاعات/ مبانی حقوقی شبکه ملی اطلاعات چیست؟ایشان هم وظیفه تولید فکر و سیاست و پیشنهاد و مشاورت به حاکم مدینه مجازی را دارند و اصولا این فرآیند را باید با رصد وضع موجود و تحولات عرصه داخلی و بین المللی فضای مجازی و تحلیل روندها و فهم سناریوهای محتمل در آینده فضای مجازی انجام دهند و هم با توجه به اینکه افاضل تمثال عقل کلی مدینه هسند، وظیفه دارند عقلانیت را در فضای جامعه مجازی توسعه دهند و این کار از طریق تربیت و راهبری ذوالسنه مجازی انجام می شود. ذوالسنه عبارتند از خطبا، شاعران، هنرمندان، نویسندگان و هر آن کس که به ترویج اصول و قوانین مدینه فاضله در سطوح مختلف و تصفیه و تهذیب خیال اهالی مدینه می پردازند. با این قیاس ذوالسنه مجازی، شامل تولیدکنندگان خدمات و محتوا، آموزش دهندگان سواد و فرهنگ کاربری مجازی، سلبریتی ها و غیره در سه بخش دولتی، عمومی و خصوصی هستند.
ایشان هم وظیفه تولید فکر و سیاست و پیشنهاد و مشاورت به حاکم مدینه مجازی را دارند و اصولا این فرآیند را باید با رصد وضع موجود و تحولات عرصه داخلی و بین المللی فضای مجازی و تحلیل روندها و فهم سناریوهای محتمل در آینده فضای مجازی انجام دهند و هم با توجه به اینکه افاضل تمثال عقل کلی مدینه هسند، وظیفه دارند عقلانیت را در فضای جامعه مجازی توسعه دهند و این کار از طریق تربیت و راهبری ذوالسنه مجازی انجام می شود. ذوالسنه عبارتند از خطبا، شاعران، هنرمندان، نویسندگان و هر آن کس که به ترویج اصول و قوانین مدینه فاضله در سطوح مختلف و تصفیه و تهذیب خیال اهالی مدینه می پردازند. با این قیاس ذوالسنه مجازی، شامل تولیدکنندگان خدمات و محتوا، آموزش دهندگان سواد و فرهنگ کاربری مجازی، سلبریتی ها و غیره در سه بخش دولتی، عمومی و خصوصی هستند.ایشان هم وظیفه تولید فکر و سیاست و پیشنهاد و مشاورت به حاکم مدینه مجازی را دارند و اصولا این فرآیند را باید با رصد وضع موجود و تحولات عرصه داخلی و بین المللی فضای مجازی و تحلیل روندها و فهم سناریوهای محتمل در آینده فضای مجازی انجام دهند و هم با توجه به اینکه افاضل تمثال عقل کلی مدینه هسند، وظیفه دارند عقلانیت را در فضای جامعه مجازی توسعه دهند و این کار از طریق تربیت و راهبری ذوالسنه مجازی انجام می شود. ذوالسنه عبارتند از خطبا، شاعران، هنرمندان، نویسندگان و هر آن کس که به ترویج اصول و قوانین مدینه فاضله در سطوح مختلف و تصفیه و تهذیب خیال اهالی مدینه می پردازند. با این قیاس ذوالسنه مجازی، شامل تولیدکنندگان خدمات و محتوا، آموزش دهندگان سواد و فرهنگ کاربری مجازی، سلبریتی ها و غیره در سه بخش دولتی، عمومی و خصوصی هستند.در این لایه مشخص است که ضعف داریم و هم نیازمند تربیت ذوالسنه مجازی توانمند هستیم و هم باید بر سر موضوعات و ادبیات تولید خدمات ومحتوا متناسب با ادبیات تعلیم و تربیت اسلامی کاری جدی توسط افاضل مجازی انجام شود و در اختیار ذوالسنه مجازی قرار بگیرد؛ چرا که افاضل و ذوالسنه کسانی هستند که در خدمت رئیس اول مدینه به سعادت اخروی اهالی مدینه می پردازند. این را هم باید توجه داشته باشیم که این کار نیازمند قانون گذاری و سیاستگذاری بر تمهید و بسترسازی در لایه های زیرساختی، فناورانه، اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و غیره است. مثلا اگر سرویس محتوایی مناسب وجود نداشه باشد تولید محتوای مفید هم درست انجام نخواهد شد و از سوی دیگر به دلیل قدرت گرفتن بخش های عمومی و خصوصی در عرصه فضای مجازی و یکه تاز نبودن حاکمیت در پیشبرد منویات و همچنین ضرورت داشتن توجیه اقتصادی و مدل کسب و کار برای بخش های عمومی وخصوصی لازم است که سیاست ها و ساختار اقتصادی کشور طوری تنظیم شود که بخش خصوصی و عمومی بتوانند سرویس های لازم را طراحی و توسعه دهند تا امکان تولید و توزیع محتوا توسط ذوالسنه مهیا شود.
در این لایه مشخص است که ضعف داریم و هم نیازمند تربیت ذوالسنه مجازی توانمند هستیم و هم باید بر سر موضوعات و ادبیات تولید خدمات ومحتوا متناسب با ادبیات تعلیم و تربیت اسلامی کاری جدی توسط افاضل مجازی انجام شود و در اختیار ذوالسنه مجازی قرار بگیرد؛ چرا که افاضل و ذوالسنه کسانی هستند که در خدمت رئیس اول مدینه به سعادت اخروی اهالی مدینه می پردازند. این را هم باید توجه داشته باشیم که این کار نیازمند قانون گذاری و سیاستگذاری بر تمهید و بسترسازی در لایه های زیرساختی، فناورانه، اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و غیره است. مثلا اگر سرویس محتوایی مناسب وجود نداشه باشد تولید محتوای مفید هم درست انجام نخواهد شد و از سوی دیگر به دلیل قدرت گرفتن بخش های عمومی و خصوصی در عرصه فضای مجازی و یکه تاز نبودن حاکمیت در پیشبرد منویات و همچنین ضرورت داشتن توجیه اقتصادی و مدل کسب و کار برای بخش های عمومی وخصوصی لازم است که سیاست ها و ساختار اقتصادی کشور طوری تنظیم شود که بخش خصوصی و عمومی بتوانند سرویس های لازم را طراحی و توسعه دهند تا امکان تولید و توزیع محتوا توسط ذوالسنه مهیا شود.در این لایه مشخص است که ضعف داریم و هم نیازمند تربیت ذوالسنه مجازی توانمند هستیم و هم باید بر سر موضوعات و ادبیات تولید خدمات ومحتوا متناسب با ادبیات تعلیم و تربیت اسلامی کاری جدی توسط افاضل مجازی انجام شود و در اختیار ذوالسنه مجازی قرار بگیرد؛ چرا که افاضل و ذوالسنه کسانی هستند که در خدمت رئیس اول مدینه به سعادت اخروی اهالی مدینه می پردازند. این را هم باید توجه داشته باشیم که این کار نیازمند قانون گذاری و سیاستگذاری بر تمهید و بسترسازی در لایه های زیرساختی، فناورانه، اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و غیره است. مثلا اگر سرویس محتوایی مناسب وجود نداشه باشد تولید محتوای مفید هم درست انجام نخواهد شد و از سوی دیگر به دلیل قدرت گرفتن بخش های عمومی و خصوصی در عرصه فضای مجازی و یکه تاز نبودن حاکمیت در پیشبرد منویات و همچنین ضرورت داشتن توجیه اقتصادی و مدل کسب و کار برای بخش های عمومی وخصوصی لازم است که سیاست ها و ساختار اقتصادی کشور طوری تنظیم شود که بخش خصوصی و عمومی بتوانند سرویس های لازم را طراحی و توسعه دهند تا امکان تولید و توزیع محتوا توسط ذوالسنه مهیا شود.طبیعی است که برای داشتن سرویس های فناورانه متناسب با فرهنگ و محتوای اسلامی و ایرانی لازم است که در ساختار های سرویس خلاقیت به خرج داد؛ چرا که ساختارها و الگوریتم های ارتباطی سرویس های غیربومی واجد فرهنگ و ارزش های موطن خویش هستند و طبعا می تواند از مدل ابزارسازی اولیه و ثانویه رویکرد انتقادی فناوری بهره برد و با خلاقیت و نوآوری اقدام به طراحی سرویس هایی با رویکرد فرهنگ اسلامی و ایرانی نمود.
طبیعی است که برای داشتن سرویس های فناورانه متناسب با فرهنگ و محتوای اسلامی و ایرانی لازم است که در ساختار های سرویس خلاقیت به خرج داد؛ چرا که ساختارها و الگوریتم های ارتباطی سرویس های غیربومی واجد فرهنگ و ارزش های موطن خویش هستند و طبعا می تواند از مدل ابزارسازی اولیه و ثانویه رویکرد انتقادی فناوری بهره برد و با خلاقیت و نوآوری اقدام به طراحی سرویس هایی با رویکرد فرهنگ اسلامی و ایرانی نمود.طبیعی است که برای داشتن سرویس های فناورانه متناسب با فرهنگ و محتوای اسلامی و ایرانی لازم است که در ساختار های سرویس خلاقیت به خرج داد؛ چرا که ساختارها و الگوریتم های ارتباطی سرویس های غیربومی واجد فرهنگ و ارزش های موطن خویش هستند و طبعا می تواند از مدل ابزارسازی اولیه و ثانویه رویکرد انتقادی فناوری بهره برد و با خلاقیت و نوآوری اقدام به طراحی سرویس هایی با رویکرد فرهنگ اسلامی و ایرانی نمود.برای توسعه فناوری های مختلف باید دست از نگاه خام انگارانه و غیرسیستمی به فناوری برداشت و توسعه آن را مقید به ارتباط منسجم آن با عناصر اجتماعی کرد. متخصصان و خلاقیت و نوآوری در تولید فناوری های جدید فرآیندی است که متخصصان فناوری اصولا باید اقدام به بازطراحی و طراحی فناوری های متناسب با ارزش ها و نیازها و اولویت های جامعه بومی نمایند. این الگویی برای مواجهه و توسعه فناوری در کشور بر اساس مبانی، اهداف و شاخص های اسلامی ایرانی و نیازهای بومی است.
برای توسعه فناوری های مختلف باید دست از نگاه خام انگارانه و غیرسیستمی به فناوری برداشت و توسعه آن را مقید به ارتباط منسجم آن با عناصر اجتماعی کرد. متخصصان و خلاقیت و نوآوری در تولید فناوری های جدید فرآیندی است که متخصصان فناوری اصولا باید اقدام به بازطراحی و طراحی فناوری های متناسب با ارزش ها و نیازها و اولویت های جامعه بومی نمایند. این الگویی برای مواجهه و توسعه فناوری در کشور بر اساس مبانی، اهداف و شاخص های اسلامی ایرانی و نیازهای بومی است.برای توسعه فناوری های مختلف باید دست از نگاه خام انگارانه و غیرسیستمی به فناوری برداشت و توسعه آن را مقید به ارتباط منسجم آن با عناصر اجتماعی کرد. متخصصان و خلاقیت و نوآوری در تولید فناوری های جدید فرآیندی است که متخصصان فناوری اصولا باید اقدام به بازطراحی و طراحی فناوری های متناسب با ارزش ها و نیازها و اولویت های جامعه بومی نمایند. این الگویی برای مواجهه و توسعه فناوری در کشور بر اساس مبانی، اهداف و شاخص های اسلامی ایرانی و نیازهای بومی است.اما لایه های دیگر یعنی مقدرون (کارمندان)، مالیون (تاجران، کشاورزان و صنعتگران) هم بخش های زیرساختی و تنظیم مقررات و کسب و کاری و اقتصادی فضای مجازی اند که البته باید در ذیل سیاست ها و تدابیر حاکم مدینه مجازی عمل نمایند و این گونه نباشد که مثلا وقی حاکم از ضرورت شبکه ملی اطلاعات حرف می زند، وزارت ارتباطات به عنوان یک بخش از مقدرون مجازی، کار دیگری انجام دهد. قشر آخر در مدینه فاضله مجازی هم مجاهدین (پاسداران) هستند که معادل مجازی آنها ناظران و حافظان درگاه های ورود و خروج داده به کشور اعم از نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و همچنین پلیس فتا و غیره است.
اما لایه های دیگر یعنی مقدرون (کارمندان)، مالیون (تاجران، کشاورزان و صنعتگران) هم بخش های زیرساختی و تنظیم مقررات و کسب و کاری و اقتصادی فضای مجازی اند که البته باید در ذیل سیاست ها و تدابیر حاکم مدینه مجازی عمل نمایند و این گونه نباشد که مثلا وقی حاکم از ضرورت شبکه ملی اطلاعات حرف می زند، وزارت ارتباطات به عنوان یک بخش از مقدرون مجازی، کار دیگری انجام دهد.اما لایه های دیگر یعنی مقدرون (کارمندان)، مالیون (تاجران، کشاورزان و صنعتگران) هم بخش های زیرساختی و تنظیم مقررات و کسب و کاری و اقتصادی فضای مجازی اند که البته باید در ذیل سیاست ها و تدابیر حاکم مدینه مجازی عمل نمایند و این گونه نباشد که مثلا وقی حاکم از ضرورت شبکه ملی اطلاعات حرف می زند، وزارت ارتباطات به عنوان یک بخش از مقدرون مجازی، کار دیگری انجام دهد.قشر آخر در مدینه فاضله مجازی هم مجاهدین (پاسداران) هستند که معادل مجازی آنها ناظران و حافظان درگاه های ورود و خروج داده به کشور اعم از نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و همچنین پلیس فتا و غیره است.قشر آخر در مدینه فاضله مجازی هم مجاهدین (پاسداران) هستند که معادل مجازی آنها ناظران و حافظان درگاه های ورود و خروج داده به کشور اعم از نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و همچنین پلیس فتا و غیره است.در مدینه فاضله مجازی، خیال قشر عامه در ساحت فضای مجازی تحت مدیریت حاکم مدینه و افاضل است و فضای مجازی به عنوان جهانی از خیال، کلا در مسیر عقل و عقلانیت سامان می یابد و هم ساختار و معماری فضای مجازی و هم الگوریتم های ارتباطی شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها و هم خدمات و محتوای تولید، توزیع مصرف شده در مسیر عقل است نه وهم.
در مدینه فاضله مجازی، خیال قشر عامه در ساحت فضای مجازی تحت مدیریت حاکم مدینه و افاضل است و فضای مجازی به عنوان جهانی از خیال، کلا در مسیر عقل و عقلانیت سامان می یابد و هم ساختار و معماری فضای مجازی و هم الگوریتم های ارتباطی شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها و هم خدمات و محتوای تولید، توزیع مصرف شده در مسیر عقل است نه وهم.در مدینه فاضله مجازی، خیال قشر عامه در ساحت فضای مجازی تحت مدیریت حاکم مدینه و افاضل است و فضای مجازی به عنوان جهانی از خیال، کلا در مسیر عقل و عقلانیت سامان می یابد و هم ساختار و معماری فضای مجازی و هم الگوریتم های ارتباطی شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها و هم خدمات و محتوای تولید، توزیع مصرف شده در مسیر عقل است نه وهم.انتهای پیام/
انتهای پیام/انتهای پیام/
شناسه خبر: 72495