مزدا CX-60 اولین وسیله نقلیهای است که بر روی پلتفرم جدید مزدا سوار میشود.
همانطور که از نامش پیداست، CX-۶۰ بزرگتر و لوکستر از خودرو CX-۵۰ است. CX-۶۰ همچنین از معماری جدید با طرح موتور جدید استفاده میکند که به منظور ارتقاء سطح بالای مزدا به کار برده شده است.
این خودرو به صورت استاندارد با یک پیشرانه پلاگین هیبریدی عرضه میشود که از یک موتور ۲.۵ لیتری بنزینی و یک موتور الکتریکی ۱۳۴ اسب بخاری استفاده میکند، مجموع خروجی این سیستم ۳۲۳ اسب بخار و گشتاور ۳۶۹ پوند فوت است.
مزدا ادعا میکند که این خودرو به دلیل داشتن بسته باتری ۱۷.۸ کیلووات ساعتی خود، برد الکتریکی ۶۹ کیلومتر خواهد داشت. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و چهار چرخ متحرک استاندارد هستند.
مزدا همیشه به فضای داخلی خودروهای طراحی شده توجه ویژهای میکند، در طراحی این خودرو نیز این موضوع مشهود است.
به نظر میرسد کابین CX-۶۰ به دلیل استفاده از مواد با کیفیت در داشبورد و صندلیها از جمله چرم ناپا و تزئینات چوبی، یک سطح بالاتر از نمونههای فعلی است. CX-۶۰ یک مدل دو ردیفه است و CX-۷۰ نیز احتمالاً این گونه خواهد بود.
مواد با کیفیت در داشبورد و صندلیها از جمله چرم ناپا و تزئینات چوبی، یک سطح بالاتر از نمونههای فعلی است. CX-۶۰ یک مدل دو ردیفه است و CX-۷۰ نیز احتمالاً این گونه خواهد بود.آنطور که مزدا گفته قرار است پس از تولید این خودرو یک CX-۹۰ هم تولید شود. احتمالا این خودرو نیز به مانند این ۲ خودرو تولیدی دارای سه ردیف صندلی باشد و در نهایت جایگزین CX-۹ فعلی شود.
CX-۶۰ در ابتدا تنها با این پیکربندی پلاگین هیبریدی در اروپا عرضه میشود. این پلتفرم در نهایت از یک موتور شش خطی با سیستم هیبریدی ۴۸ ولت پشتیبانی میکند.
مزدا اطلاعات محدودی در مورد پیشرانههای آینده خود منتشر کرده، اما باید منتظر معرفی CX-۷۰ باشیم تا در مورد مشخصات این موتور در ایالات متحده بیشتر بدانیم.
باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی
باشگاه خبرنگاران جواناقتصادیصنعت ، تجارت و کشاورزی
شناسه خبر: 141933