نتایج یک نظرسنجی نشان میدهد که خانوارهای بریتانیایی طی ماه گذشته میلادی (نوامبر) با سریعترین نرخ در تقریباً 5 سال گذشته هزینههای خود را کاهش دادند چرا که مصرفکنندگان در این کشور خریدهای کریسمس خود را به تعویق انداختند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از گاردین، نتایج یک نظرسنجی نشان میدهد که خانوارهای بریتانیایی طی ماه گذشته میلادی (نوامبر) با سریعترین نرخ در تقریباً 5 سال گذشته هزینههای خود را کاهش دادند چرا که مصرفکنندگان در این کشور خریدهای کریسمس خود را به تعویق انداختند.
بانک بارکلیز اعلام کرد که هزینهکرد با کارت در نوامبر نسبت به سال گذشته 1٫1 درصد کاهش یافته است که بزرگترین کاهش از فوریه 2021 محسوب میشود.
این بانک افزود که فروشندگان همچنان در جمعه سیاه پررونقترین روز سال تاکنون را تجربه کردند و حجم تراکنشها 62٫5 درصد بالاتر از یک روز متوسط در سال 2025 بود.
با این حال، انجمن خردهفروشان بریتانیا و شرکت مشاوره کیپیامجی اعلام کردند که رشد معمول جمعه سیاه امسال بسیار کمتر بود، چرا که خریداران دچار «تردید» بودند.
بر اساس این گزارش، جمعه سیاه به دورهای کلیدی برای فروشندگان تبدیل شده است که فصل خرید کریسمس را آغاز میکند و به فروشگاهها بینشی اولیه درباره تمایل مشتریان به خرید میدهد.
انجمن خردهفروشان بریتانیا اعلام کرد که فروشها نسبت به نوامبر سال گذشته به طور متوسط کمی بالاتر بود و این رشد با افزایش هزینههای غذا تقویت شد.
فروش مواد غذایی 3 درصد افزایش یافت، هرچند این رشد کمتر از نرخ متوسط تورم یعنی 3٫6 درصد بود.
طبق اعلام انجمن خردهفروشان بریتانیا، فروش سایر محصولات تنها 0٫1 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت که کمتر از میانگین 12 ماهه 1٫6 درصدی بود.
احزاب مخالف ریچل ریوز، وزیر دارایی انگلیس، را مسئول آسیب به اعتماد مصرفکننده با ماهها گمانهزنی پیش از ارائه لایحه بودجه در 26 نوامبر دانستند.
از آن زمان، ریوز تحت فشار قرار گرفته است تا تغییرات نرخهای کسبوکار را بازبینی کند چرا که کسبوکارهای متوسط مانند فروشگاهها و رستورانهای زنجیرهای محلی میگویند این تغییرات بر آنها فشار وارد خواهد کرد.
این مطالعه همچنین نشان داد که اعتماد به اقتصاد در نوامبر همچنان «پایین» باقی مانده، در حالی که اعتماد مصرفکنندگان به وضعیت مالی شخصی خود به طور جزئی بهبود یافته است.
انتهای پیام/