اکونومیک 24

آخرین اخبار در مورد اتوگاز

سهل‌انگاری‌ در جلوگیری از هدررفت گازمایع/ کماکان خبری از افزودن LPG به سبد سوخت کشور نیست‌

با وجود الزام قانونی قانون بودجه 1400 و 1401 بر توسعه اتوگاز، همچنان خبری از افزودن LPG به سبد سوخت کشور نیست‌. به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، طبق آمارها سالانه حداقل ۳ میلیون تن LPG معادل ۱.۴ میلیارد دلار در خطوط لوله هدر می‌رود، در حالی که می‌توان به صورت هدفمند از این هیدروکربن در سبد سوخت کشور استفاده کرد و مانع از واردات یا سوآپ بنزین در شرایط ناترازی شد. طبق تبص ...

درخواست 38 نماینده مجلس برای توسعه اتوگاز در حمل و نقل عمومی

38 نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار تسریع در اجرای قانون بودجه 1401 مبنی بر توسعه اتوگاز در سبد حمل و نقل عمومی در شهرهای نزدیک به پالایشگاه‌ها شدند. به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، 38 نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار تسریع در اجرای قانون بودجه 1401 مبنی بر توسعه اتوگاز در سبد حمل و نقل عمومی در شهرهای نزدیک به پالایشگاه‌ها شدند. در نامه ...

یک بام و دو هوای وزارت نفت برای رفع تکلیف LPG مازاد/ معمای 60 هزار میلیارد تومانی گازمایع چگونه حل می‌شود

در شرایطی حل مشکل LPG مازاد در کشور توسط شرکت‌های تابعه وزارت نفت پاسکاری می‌شود که بنابر آمار رسمی هر ساله حداقل 3 میلیون تن LPG ایران به ارزش 60 هزار میلیارد تومان در خطوط لوله هدر می‌رود و می‌سوزد. به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گازمایع (LPG) ترکیبی از هیدروکربن‌های پروپان و بوتان است که از آن به عنوان سوخت (گرمایش و خودرو) و خوراک واحدهای پتروشیمی استفاده می‌شود. در حال حاضر گازمایع ا ...

چهار مصوبه کمیسیون تلفیق برای ساماندهی گازمایع/ تاکید دوباره بر افزودن LPG به سبد سوخت

طبق مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه، دو هزار میلیارد تومان برای ایجاد جایگاه‌های گازمایع و استانداردسازی خودروها با اولویت ناوگان سنگین در اختیار شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی قرار گرفت. هادی‌ بیگی‌نژاد عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1401 در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق درباره گازمایع (LPG) اظهار داشت: در ردیف 4 بخش منابع تبصره 14 لایحه بودجه 1401، اعضای ک ...

توسعه CNG در گرو ساماندهی گازمایع در سبد سوخت/ ایجاد مشوق اقتصادی برای وزارت نفت جهت توسعه اتوگاز

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در حال حاضر توسعه CNG به عنوان سوخت ملی در گرو ساماندهی LPG در سبد سوخت کشور است که طرح اتوگاز مجلس مشکل مزیت قیمتی LPG نسبت به CNG را حل می‌کند و هر سوخت را در جایگاه خودش در سبد سوخت قرار می دهد. مهدی طغیانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به لزوم توسعه LPG به عنوان سوخت خودروها در کشور گفت: از زمانی که سیاست ...

مهمترین اخبار اقتصادی: